QBICO

2014

Formabilio

Contest:

Material: Oak Wood

Dimensions: 45 x 45 x 45

photo by Matteo Rapisarda professional photographer, visit his portfolio!

EN

Qbico is a decorative element that allows you to have a stool and a small table at the same time, playing with two interchangeable modules freely positioned.

It consists of two modules wedged between them to reconstruct the entire cube.

Qbico is a useful and elegant solution for outdoor, derived from the study of a cube that has been subtracted along the diagonals of the opposite corners.

An object that employs the minimum sustainable material for a maximum result , exploiting the shape and monomateric wood which promotes recycling at end of its life.

Two Qbico modules may be used freely sitting on one of the three white sides .

The idea is to create an object that is minimalist and essential when closed and unused, but it can take life when open showing the texture of wood during its use.

Each module can have the function of a chair or table, used individually or together with other modules .

Four cubes can compose a unique square table from which extract four chairs.

Qbico fits the needs of the places and spaces in which it is used, as well as private open space is designed for public places such as lounge bar , restaurants and swimming pools.

For the small size and compositional freedom is ideal to management crowded spaces .

 

IT

Qbico è un elemento decorativo che permette di avere una sgabello e un tavolino allo stesso tempo, giocando con due moduli intercambiabili posizionati liberamente. E’ composto da due moduli incastrati fra di loro in modo tale da ricomporre il cubo intero. Qbico è una soluzione per esterni utile ed elegante, derivata dallo studio di un cubo a cui è stata sottratta la metà volumetrica tagliata lungo le diagonali degli angoli opposti. Un oggetto ecosostenibile che impiega il minimo materiale per un massimo risultato, sfruttando la forma e la monomatericità del legno che ne favorisce il riciclo a fine vita. I due moduli possono essere utilizzati liberamente sedendosi su uno dei tre lati bianchi. L’idea è quella di creare un oggetto che sia minimalista ed essenziale quando chiuso e inutilizzato, ma che possa prendere vita e aprirsi mostrando il calore della texture del legno durante il suo uso. Ogni modulo può avere la funzione di sedia o di tavolo, usato singolarmente o insieme ad altri moduli. Quattro cubi possono comporre una unica tavola quadrata da cui estrarre le quattro sedie necessarie. Qbico si adatta alle esigenze e agli spazi dei luoghi nei quali viene utilizzato; oltre che per spazi aperti privati è pensato per luoghi pubblici come lounge bar, ristoranti e piscine. Per le ridotte dimensioni e la libertà di composizione è ideale nella gestione di spazi affollati. Qbico è monomaterico, in rovere naturale con tre pannelli esterni in legno smaltato, che sottolineano ed esaltano la purezza del cubo, celando la bellezza delle venature lignee.

Projects

Related projects:

2

Table/Stool

Furniture Design

 

 

 

MEZZ'ALBERO

Air purification stool

DIEGO

Fasciatoio

Craft Design

 

 

 

Furniture Design

 

 

 

MOByok

Upcycled stool

Blog